22 illik müzakirədən sonra hazırlanan Xəzər Konvensiyası və orda əksini tapan prinsiplər ölkəmizin siyasi və iqtisadi maraqları baxımından olduqca əhəmiyyətlidir.

 

Bu sözləri Axar.az-a açıqlamasında “Teleqraf” media qrupunun rəhbəri Aynur Camalqızı 12 avqustda Aktauda Xəzəryanı dövlət başçılarının imzaladığı Xəzər Konvensiyası haqda danışarkən deyib. A.Camalqızı bildirib ki, haqlı olaraq “Xəzərin Konstitusiyası” adlandırılan bu Konvensiya hər şeydən öncə Xəzəryanı ölkələr arasında xoş münasibətə kölgə sala biləcək mümkün narazılığı aradan qaldırdı:

“Biz yaxşı xatırlayırıq ki, Xəzərlə bağlı yekun qərarın olmaması müəyyən yataqlardakı işlərin dondurulması ilə bərabər, həm də xoş qonşuluq münasibətlərində arzulanmayan anlaşılmazlıq da doğururdu. Bu Konvensiya məhz ona görə ilk növbədə sülhü, təhlükəsizliyi möhkəmləndirən amil sayılır ki, bu problemləri aradan qaldırır.

Konvensiyanın ratifikasiyasından sonra sözügedən yataqların müştərək işlənilməsi aktuallaşacaq. Digər tərəfdən, Azərbaycan üçün önəmli olan məqamlardan biri Xəzər dənizinin dibi ilə kabel və neft-qaz kəmərlərinin çəkilməsidir. Konvensiyada bu məqam da öz əksini tapdı. Politoloq Elçin Mirzəbəyli bu məqamı tam təhlil etdi və bildirdi ki, məsələn, Türkmənistanla Xəzərin dibindən kabel və ya boru çəkmək istəyəriksə, bu məsələ Türkmənistanla Azərbaycan arasında müzakirə ediləcək. Yəni hər bir ölkə özünə aid sektorda Xəzər dənizinin ekoloji vəziyyətini qorumaq şərti ilə istənilən layihəni gerçəkləşdirə bilər”.

A.Camalqızının sözlərinə görə, Konvensiyanın ən önəmli maddələrindən biri Rusiyanın Xəzər dənizində üzən gəmilərə öz ərazisindən istifadə etməklə xarici sulara çıxmaq imkanı yaratmasıdır:

“Bilirsiniz ki, Xəzər qapalı su hövzəsidir və burdan gəmilərin böyük okeanlara çıxışı Volqa-Don kanalı vasitəsilədir. Rusiya isə 1996-cı ildən Xəzəryanı dövlətlərin gəmilərinin Volqa-Don kanalından keçidinə məhdudiyyət qoymuşdu.

Rusiyanın Xəzəryanı ölkələrə qarşı bu xoş niyyəti əlbəttə ki, iqtisadi imkanları və əlaqələri genişləndirəcək. Xüsusən nəzərə alsaq ki, Azərbaycan Xəzərdə ən böyük yükdaşıma limanı inşa edir, onda bu Konvensiya ilə Xəzərin dibi ilə kəmərlərin çəkilməsi maneəsinin aradan qaldırılması, səthinin isə ümumi istifadədə olması, həmçinin okeanlara maneəsiz çıxış imkanları iqtisadi səmərənin ciddi şəkildə artırılması, Prezident cənab İlham Əliyevin dediyi kimi, Xəzərin nəqliyyat arteriyasına çevrilməsi yönündə önəmli addımdır”.

Media qrupu rəhbəri Konvensiyanın imzalanmasından sonra istər Rusiya, istərsə də Avropa mediasında “Azərbaycana ciddi güzəştlər edildi” başlığı ilə tirajlanan şərhlərə də münasibət bildirib:

“Azərbaycana qarşı xüsusi münasibətin olduğunu bütün təhlilçilər istisnasız olaraq bildirir. Bunun səbəbini də izah edirlər: Bakının uğurlu diplomatiyası, qonşularına qarşı xoş niyyəti, davamlı olaraq qonşularının da maraqlarını təmin etməklə öz milli maraqlarını üstün tutma prinsipi, ədalətliliyi, beynəlxalq təcrübəni və qanunvericiliyi əsas götürməsi. Azərbaycan bir daha öz ədalətli və beynəlxalq hüquqa əsaslanan mövqeyi ilə növbəti uğurunu qazandı”.

Xəzər Konvensiyasının Ermənistanda ciddi təşviş yaratdığını və qızğın müzakirələrə səbəb olduğunu xatırladan A.Camalqızı bildirib ki, iqtisadi baxımdan uğursuz duruma düşən İrəvanda bu dartışmalar gözlənilən idi:

“Onları narahat edən məsələlərdən biri də Azərbaycanın Ermənistanın KTMT və Aİİ-də müttəfiqi olan Rusiya və Qazaxıstanla əlaqələri daha yüksək müstəviyə qaldırmasıdır. Erməni vitse-spiker açıq şəkildə dedi ki, biz əsas müttəfiqlərimizlə münasibətləri zədələdiyimiz zamanda Azərbaycan həmin ölkələrlə əlaqələrini daha yüksək mövqeyə çıxardı və bu, İrəvan diplomatiyası üçün böyük uğursuzluqdur. Əlbəttə, hesab edirəm ki, bu Konvensiya həm də Xəzəryanı ölkələrin siyasi əlaqələrini gücləndirən faktor kimi diqqəti çəkməyə bilməz. Çünki “Xəzər beşliyi” iqtisadi maraqlarını birləşdirirlər və birgə təmin edirlərsə, demək, siyasi baxımdan da əlaqələr növbəti səviyyəyə yüksəlir. Bu isə Azərbaycan diplomatiyasının növbəti uğurudur”.

20 Noyabr 2024 ADY ilə UIC arasında “Dəmir yollarının iqlim öhdəliyi” sənədi imzalandı
20 Noyabr 2024 ADY sədri COP29 çərçivəsində dəmir yollarında etibarlı həllər mövzusunda panel müzakirələrində iştirak edib
19 Noyabr 2024 ADY ilə Beynəlxalq Dəmir Yolları İttifaqı arasında əməkdaşlığın əsas istiqamətləri müzakirə olunub
19 Noyabr 2024 ADY və “Stadler Rail Group” arasında yeni anlaşma: dəmiryol sektorunda kadr hazırlığı üçün Təlim və İnkişaf Mərkəzi yaradılır
07 Noyabr 2024 Prezident İlham Əliyev Böyükşor-Pirşağı yeni avtomobil yolunun açılışında iştirak edib
07 Noyabr 2024 Daxili işlər naziri xidmətə qəbulla bağlı növbəti sıra baxişı keçirib
25 Oktyabr 2024 Qəbələ və Oğuz rayonlarından olan vətəndaşların qəbulu keçirilıb VİDEO/FOTO
23 Oktyabr 2024 ADY-nin ilk “Dayanıqlılıq hesabatı”nın təqdimatı keçirilib
17 Oktyabr 2024 Daxili İşlər Nazirliyində Kollegıya iclası keçirilib
16 Oktyabr 2024 ADY İranda Şərqi Zəngəzur və Naxçıvanı birləşdirəcək dəmir yolu xəttinin inşasını müzakirə edib
13 Oktyabr 2024 Azərbaycan dəmiryolçularının peşə bayramı münasibətilə Fəxri xiyaban və Şəhidlər xiyabanı ziyarət olunub
12 Oktyabr 2024 Peşə bayramı ilə əlaqədar veteran dəmiryolçularla görüş
10 Oktyabr 2024 Nazir Vilayət Eyvazov Gəncədə növbəti vətəndaş qəbulu və sıra baxışı keçirib
08 Oktyabr 2024 Saleh Məmmədov ikiqat Paralimpiya çempionu Orxan Aslanovla görüşüb FOTO
01 Oktyabr 2024 ADY sədri Bakı İqlim Fəaliyyəti Həftəsində dəmir yollarının ətraf mühitə qayğısından danışıb
27 Sentyabr 2024 AAYDA-nın rəhbərliyi və əməkdaşları Zəfər parkında olublar FOTO
27 Sentyabr 2024 ADY ailəsi olaraq Zəfər parkında oldular
25 Sentyabr 2024 ADY rəhbərliyi “InnoTrans” beynəlxalq sərgisində Orta Dəhlizin perspektivlərini müzakirə etdi
24 Sentyabr 2024 ADY “InnoTrans” beynəlxalq sərgisində geniş nümayəndə heyəti ilə təmsil olunur
20 Sentyabr 2024 Şirvan şəhəri və Hacıqabul rayon sakinlərinin qəbulu keçirilib VİDEO/FOTO

Xəbər lenti