|
Xəbər verildiyi kimi, Dövlət Gömrük Komitəsi ekoloji səbəbləri əsas tutaraq istehsal dövründən sonra 7 ildən artıq vaxt keçmiş avtomobillərin ölkəyə gətirilməsinə məhdudiyyətin qoyulmasını təklif edib. İndiyədək olan praktikanı nəzərə aldıqda, həmin təklifin qəbul ediləcəyi şübhəsizdir.
Avtomobil biznesi sahəsində ekspert, Rəşad Quliyev bu təklif, eləcə də ölkənin sərzədlərində avtomobillərlə bağlı yenilikləri FED.az-a şərh edib. Ekspert bildirir ki, tətbiq ediləcək dəyişikliklər səbəbindən Azərbaycanda avtomobillərin yenidən bahalaşacağı şübhəsizdir.
Ölkəyə idxal olunan avtomobillərə qoyulan istehsal ili məhdudiyyəti gözlənilən bir addım idi və artıq bununla bağlı DGK tərəfindən hökümətə təkliflər planı hazırlanaraq təqdim edilibdir.
Bəs bunun yaxşı və ya pis tərəfləri nədir?
Bildiyiniz kimi, Avropa ölkələrinin bir çoxu artıq benzin və dizel mühərriki ilə işləyən avtomobillərlə vidalaşmaq üzrədir hətta onların istismarına qadağalar qoyulur. Avtomobil sənayesi elektrik mühərrikə keçid edir. Təbii ki Azərbaycan da İEÖ kimi Avropaya inteqrasiya edərək, ilk öncə ekoloji tarazlıq və insanların sağlamlığı nəzərə alınaraq istismar müddəti başa çatmış, köhnə avtomobil parkını yeniləmək istəyir. Bunun isə başlıca yolu köhnə avtomobillərin ölkəyə girişinə məhdudiyyətlərin qoyulmasıdır.
Təklif edilən yeni plana əsasən istehsal ili 2013-dən aşağı olan avtomobillər ölkəyə buraxılmayacaq. Hal-hazırda isə bu qanun Avro-4 standartı və 2005-ci il ilə tənzimlənir. Avtomobil parkının gəncləşməsi, yenilənməsi ürəkaçan olsa da, bazarda yaranacaq süni qiymət artımına heç bir şübhə yoxdur.
Nəzərə alırıq ki hal-hazırda avro4 standartı tələbinə görə ölkəyə idxalına qadağa qoyulan 1998-2004 model avtomobillərin bazar qiyməti öncəki qiymətlərindən 4-5 dəfə yüksəkdir.
Məsələn, vaxtı ilə 7-8000 manata olan Mercedes E klass 2000 ci il model kimi bir avtomobilin qiyməti hal-hazırda bazarda komplektasiya və texniki vəziyyətindən asılı olaraq 15-18.000 manat arası dəyişir. Təbii ki bu da süni qiymət artımıdır. Çünki o modellər artıq idxal oluna bilməz.
Nəticə etibarı ilə yeni plan təsdiqləndiyi halda istehsal ili 2013ə qədər olan avtomobillərin bazarda kəskin şəkildə qiymət artımına və alıcı tələbinə məruz qalacağı qaçılmazdır. Kifayət qədər vəsaiti olmayan bir vətəndaşın isə avtomobil sahibi olmaq arzusu da beləliklə ürəyində qalır.
DGK sədri Səfər Mehdiyev gömrük strukturumuzun Avropa gömrük strukturuna uyğunlaşdırıldığını bildirsə də, təəssüfki mövcud problemlər bunun əksini deyir.
Gömrük əməkdaşı heç bir halda idxal olunan 2ci əl avtomobilə təqdim edilən "invoys" dəyərini tətbiq etmir. Bura da günah həm gömrük əməkdaşında həm də alıcıdadır. Təbii ki, təqdim edilən "invoys" aşağı yazıla bilər və gömrük əməkdaşında şübhə doğuran məqam onun yenidən bazar qiymətinə uyğun dəyər təyin edilməsinə gətirib çıxara bilər. Lakin bəzi hallarda biz iş adamları o kimi işbazların "güdazına" gedirik. Əlimizdə rəsmi müqavilə, hesab faktura və ya proforma, daşınma xərcini təsdiq edən sənəd, ödəniş tapşırığı olsa da belə, gömrük əməkdaşı onu qəbul etmir və digərlərinə tətbiq olunan qayda bizə də tətbiq edilir.
Bu isə sistemimizin heç bir avropa gömrük strukturuna uyğunlaşmamasına dəlalət edir. Bundan savayı bildirmək istəyirəm ki, xarici nömrəli avtomobillərin ölkəyə girişinə dair qanuna heç bir dəyişiklik edilməyib.
Sadəcə nəzarət edici qurum bu hallarla artıq hər gün üzləşdiyinə görə mexanizm ciddi nəzarətə götürülərək elektronlaşdırılıb. Bəzi işbazlar qonşu ölkə olan gürcüstan qeydiyyatlı avtomobillər ilə ölkəyə giriş edərək, gömrük və vergi rüsumlarından yayınaraq şəxsi və ya kommersiya məqsədi ilə nəqliyyat vasitələrini istismar edir və qanunla nəzərdə tutulmuş vaxtı bitdikdə isə bir dəfə giriş-çıxış edərək yenidən o vaxtı uzadırlar. Fəaliyyət sahəmizdən biri də turizm olduğu üçün biz artıq bir neçə ildir bunu hiss edirik.
Belə ki, Gürcüstan nömrəli avtomobil sahibləri müvəqqəti idxaldan istifadə edərək nəqliyyat vasitələrini kommersiya məqsədi ilə istifadə edərək, xaricdən gələn qonaqlara çox aşağı qiymətlə transfer xidməti göstərir. Buna səbəb isə onların bu xidmətdən qanunsuz istifadə etməsi, heç bir lisenziya və ya fərqlənmə nişanı almamasıdır.
Bu kimi halların qarşısını almaq məqsədi ilə artıq müvəqqəti idxal olunan avtomobilin ban mömrəsi, idxalcının fin kodu və s məlumatları eıektronlaşdırılaraq sistemə yazılır və qısa müddət ərzində yenidən ikinci dəfə ölkəyə giriş etmək istədikdə məhdudiyyət ilə üzləşir. Yeni gömrük qanununun isə hökümət tərəfindən təsdiq edildiyi halda 1yanvar 2020-ci ildən etibarən tətbiq ediləcəyi istisna edilmir.
Bölgələrdə də ictimai nəqliyyat infrastrukturu müasir tələblərə uyğunlaşdırılır. İstismar müddəti on ildən çox olan avtobuslar ictimai nəqliyyat sistemindən kənarlaşdırılır. Bu arada gecə reyslerində fəaliyyət göstərən avtobuslar üçün tələblər də sərtləşdirilib. İstismar müddəti 5 ildən yuxarı olan avtobusların gecə reyslərində fəaliyyət göstərməsinə icazə verilməyəcək.
Rayonlarda avtobus parklarının yenilənməsi həyata keçirilir. İstismar müddəti 10 ildən çox olan avtobuslar ictimai nəqliyyat sistemindən kənarlaşdırılır.
Avtobusların yenilənməsinə ilkin olaraq sərnişina axının çox olduğu bölgələrdən başlanılıb.İlkin olaraq Şamaxı, Gəncə, Zaqatala, Mingəçevir, Masallı və Qubada avtobus parkları yenilənib.Növbəti mərhələdə isə Ağdam və Bərdə də daxil olmaqla digər rayonların da şəhərdaxili o cümldən ölkədaxili ictimai nəqliyyat infrasturukturu yenilənəcək.
Vətəndaşlar isə avtobusların yenilənməsi ilə şəhərdə nəqliyyat infrastrukturunda rahatlığın təmin edildiyini bildirir.
Nəqliyyat, Rabitə və Yüksək Texnologiyalar Nazirliyi yanında Dövlət Avtomobil Nəqliyyatı Xidmətinin İctimaiyyətlə əlaqələr sektorunun müdiri Nuridə Allahyarovanın sözlərinə görə . İstismar müddəti 10 ildən yuxarı olan avtobusların statistikası 77 faizdən yuxarı idisə, hazırda bu rəqəm 64 faizə enib. Bununla yanaşı gecə reyslərində fəaliyyət göstərəcək daşıyıcı şirkətlərə qarşı yeni tələblər qoyulub.
Qeyd edək ki,dövlət proqramına əsasən 2023-cü ilə qədər ölkə üzrə bütün avtobus parklarıının yenilənməsi nəzərdə tutulur.
"Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC "Stadler" şirkət ilə 10 ədəd 5 vaqondan ibarət olan "FLIRT" qatarlarının 3 versiyasının tədarükü üçün 115 mln. avro dəyərində müqavilə imzalayıb. Yol-xeber.az-ın APA-ya istinadən verdiyi məlumata görə, qatarların dördü dizel və elektrik aqreqat ilə işləyən bölgələrarası qatarlar kimi xəttə buraxılacaq, altısı isə ancaq elektrik enerjisi ilə çalışan bölgələrarası və regional qatarlar kimi işlədiləcək.
Qeyd edək ki, "Azərbaycan Dəmir Yolları" 2014-cü ildən etibarən bir neçə dəfə "Stadler" şirkətindən qatar sifariş edib. 2014-cü ildə QSC 30 ədəd yataqlı vaqon sifariş edib. 2015-ci və 2018-ci illərdə isə “Azərbaycan Dəmir Yolları” gündəlik xidmətdə olan və yüksək xidmət səviyyəsi təklif edən ikimərtəbəli "KISS" qatarlarına sifariş verib.
"Rəşt-Astara dəmir yolunun tikintisi və təkmilləşdirilməsi prioritet məsələlərimizdəndir". Yol-xeber.az xəbər verir ki, bunu APA-nın Tehran bürosuna açıqlamasında İranın Dəmir Yolları İdarəsinin baş direktoru Səid Rəsuli deyib. Onun sözlərinə görə, Şimal-cənub dəhlizinin bu hissəsinin təkmilləşdirilməsi İran üçün prioritetdir. S.Rəsuli qeyd edib ki, Bakı-Tehran dəmir yolunun bu marşrutla birləşməsi dəhlizin tamamlanması ilə baş tutacaq.
Qeyd edək ki, bu gün Bostanabad-Miyana (132 kilometr) dəmir yolu xəttinin açılışı olub. İran Prezidenti Həsən Ruhani açılışda iştirak edib. Gələcəkdə marşrutun Təbriz dəmir yolu xəttinə birləşdirilməsi planlaşdırılır. Bu dəmir yolunun açılışı ilə Təbriz-Tehran arasında məsafə 5 saat yarım azalır. Xatırladaq ki, gələcəkdə dəmir yolu xəttinin Naxçıvan Muxtar Respublikasına, Yerevan və Tiflisə birləşdirilməsi nəzərdə tutulur.
Ötən gün çökən Bibiheybət yolunda bərpa işlərinə başlanılıb. Təmir işləri ilə paralel olaraq Fövqəladə Hallar və Ekologiya və Təbii Sərvətlər Nazirliklərinin əməkdaşları da ərazini monitorinq edirlər. Ekspertlər isə bildirir ki,yeni yol inşa edilərkən mütləq qaydada əlavə xüsusi istinad divarı tikilməldir. Bibiheybət yolundan təmir bərpa işlərinə başlanılıb. Mütəxəsislər isə bildirir ki,sürüşməyə əsas səbəb ərazinin mürəkkəb relyefi olsa da,yol infrastrukturunda təşkil olunan drenaj sisteminin tutulması da sürüşməni sürətləndirib. Nəqliyyat infrastrukturu üzrə ekspert Yasin Mustafayevin sözlərinə görə, yol yenidən təşkil olunan zaman mütləq qaydada əlavə istinad divarları tikilməlidir.
Qeyd edək ki,badamdar sürüşmə zonasında vəziyyət stabil-gərgin olaraq qalır. Ərazidə sürüşmənin qarşısının alınması üçün sürüşmə ərazisinin üst hissəsindəki mənzillərin daş beton çəpərləmələri sökülür.Bununla yanaşı mənzillərin həyətəndəki bəzi obyektlər də sökülüb. Bundan başqa sürüşmənin qarşısının alınması üçün çoxpilləli teraslar da yaradılacaq.
“Quba, Şamaxı, Zaqatala, Masallı, Mingəçevir və Gəncədə avtobus parklarının yenilənmə prosesi başlayıb”. Bu barədə Yol-xeber.az-a Nəqliyyat, Rabitə və Yüksək Texnologiyalar Nazirliyi yanında Dövlət Avtomobil Nəqliyyatı Xidmətinin İctimaiyyətlə əlaqələr sektorunun müdiri Nuridə Allahyarova bildirib.
N.Allahyarovanın sözlərinə görə, artıq daşıyıcı şirkətlər həmin şəhər və rayonlarda avtobusların bəzilərini yeniləri ilə əvəz ediblər. O, həmçinin əlavə edib ki, respublika üzrə yaşı (istismar müddəti) 10 ildən yuxarı olan avtobusların statistikası 77 faizdən yuxarı idisə, hazırda avtobusların yenilənməsindən sonra bu rəqəm 64 faizə enib.